Бацькоўскі ўніверсітэт

Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта  павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен спрыяць усталяванню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.

Асноўныя задачы Бацькоўскага ўніверсітэта:

фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;

фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогію, дзіцяча-бацькоўскія адносіны, узроставыя асаблівасці дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;

забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;

арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г. д.

Праца Бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцей развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох ступенях:

I ступень — «Маё дзіця — малодшы школьнік» — для бацькоў вучняў I—IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі;

II ступень — «Маё дзіця — падлетак» — для бацькоў вучняў V—IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі;

III ступень — «Маё дзіця — старшакласнік» — для бацькоў вучняў X—XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.

План работы бацькоўскага універсітэта на 2023/2024 н.г.

 

План рэалізацыі рэспубліканскага праекта

“Бацькоўскі ўніверсітэт” на 2023/2024 н.г.

 

п/п

Тэма занятку

Тэрмін правядзення

Форма правядзення

Адказныя выканаўцы

 

“Маё дзіця – малодшы школьнік”

1.

 

Адаптацыя вучняў у першым класе

Верасень

круглы стол

Жынко Ж.А.

Рэжым дня школьніка

Снежань

практыкум

 

Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці

Сакавік

круглы

стол

 

Дадатныя эмоцыі ў жыцці вучня. Рэкамендацыі бацькам па развіццю дадатных эмоцый

Май

канферэнцыя

 

2.

Як дапамагчы дзіцяці добра вучыцца

Кастрычнік

прэзентацыя

Марушка В.Ф.

Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця вучня.

Снежань

трэнінг

 

Як зберагчы дзіця ад насілля

Сакавік

практыка-арыентаваны занятак

 

Працоўнае выхаванне дзіцяці ў сям’і

Май

майстар-клас

 

3.

Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці

Кастрычнік

семінар

Шакуля А.К.

Псіхалагічныя і фізіалагічныя асаблівасці трэцякласніка

Снежань

трэнінг

 

Здаровая сям’я – здаровае дзіця

Сакавік

практыка-арыентаваны занятак

 

Уздзеянне зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнацэннае развіццё

Май

практыкум

 

4.

Узроставыя псіхафізіалагічныя асаблівасці вучняў 4 класа

Кастрычнік

прэзентацыя

Антановіч Ж.І.

Ян навучыць дзіця жыць у міры людзей?

Снежань

трэнінг

 

Дзіця і камп’ютар

Сакавік

дыскусія

 

Кніга ў жыцці школьніка

Май

бібліят. час

 

 

Маё дзіця – падлетак

5.

Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да новага асяроддзя

Верасень

семінар-практыкум

Ціхановіч В.М.

Дзіцячы  калектыў і яго значэнне ў развіцці вучняў

Снежань

дыскусія

 

Ваша дзіця вырасла

Сакавік

круглы стол

 

Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і

Май

практыка-арыентаваны занятак

 

6.

Сям’я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і

Кастрычнік

практыка-арыентаваны занятак

Янчук В.А.

Роля бацькоў у прафілактыцы праблемных паводзін падлеткаў

Снежань

лекторый-дыялог

 

Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспека

Сакавік

дыскусія

 

Правілы бяспечных паводзін у час летніх  канікул

Май

практыкум

 

7.

Узроставыя асаблівасці 13-14 гадовых падлеткаў

Кастрычнік

семінар-практыкум

Шапуцька Л.Б.

“Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў”

Снежань

лекторый-дыялог

 

Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту

Сакавік

прэзентацыя

 

Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў

Май

практыка-арыентаваны занятак

 

8.

Жыццёвыя каштоўнасці падлетка

Кастрычнік

круглы стол

Ваўчкевіч Д.В.

Насілле і небяспека дзяцей

Снежань

лекторый-дыялог

 

Матывы суіцыдальных  паводзін у падлеткаў

Сакавік

семінар-практыкум

 

Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні канфліктных сітуацый

Май

практыка-арыентаваны занятак

 

9.

Індывідуальныя асаблівасці  і характэрныя ўзроставыя рысы сучаснага падлетка

Кастрычнік

прэзентацыя

Лазар Л.М.

Агрэсія: яе прычыны і наступствы

Снежань

трэнінг

 

“Фарміраванне здаровага жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць”

Сакавік

круглы стол

 

Прафесійныя намеры і магчымасці дзевяцікласнікаў

Май

практыка-арыентаваны занятак

 

 

 

Маё дзіця – старшакласнік

10.

Фактары рызыкі для здароўя сучаснай молодзі

Кастрычнік

семінар-практыкум

Качан Д.П.

Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці

Снежань

прэзентацыя

 

Роля сям’і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат

Сакавік

лекцыя

 

Як дапамагчы старшакласніку здабыць упэўненасць у сабе?

Май

практыка-арыентаваны занятак

 

 

 

11.

Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні?

Кастрычнік

практыкум з элементамі трэнінгу

Цераховіч А.А.

Віды пагроз  фізічнага, псіхічнага і маральнага развіцця старшакласнікаў. Як усцерагчы дзіця ад залежнасцяў?

Снежань

семінар-практыкум

 

Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця

Сакавік

круглы стол

 

Дапамога ў падрыхтоўцы  да экзаменаў, ЦТ: правілы для бацькоў выпукнікоў

Май

практыкум

 

 

 

 
свернуть

Тэма 1. "Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя вучняў да школы"

подробнее...

Тэма 2. Абмен думкамі “Выхаванне арганізаванасці і самастойнасці ў першакласніка”

подробнее...

Тема 1. "Организация учебной деятельности ребёнка"

подробнее...

Тема 2. "Главные правила здорового образа жизни"

подробнее...

Тема 1. "Оценка и отметка знаний учащихся"

подробнее...

Тема 2. "Особенности межличностных отношений младших школьников"

подробнее...

Тема 1. "Личностные особенности младших школьников"

подробнее...

Тема 2. "Воспитание у учащихся культуры поведения и уважения к людям"

подробнее...

Тема 1. "Трудности адаптации пятиклассников к новым условиям"

подробнее...

Тема 2. "Детский коллектив и его значение в развитии учащихся"

подробнее...

Тема 2. "Роль родителей в профилактике зависимости в молодёжной среде"

подробнее...

Тема 1. "Возрастные особенности 13-14 годовых подростков."

подробнее...

Тема 2. "О родительском авторитете в семье, как его не потерять?"

подробнее...

Тема 1. "Жизненные цели подростков"

подробнее...

Тема 1. "Что нужно знать родителям о подростковых суицидах?"

подробнее...

Тема 2. "Воспитание культуры поведения у подростков. Агрессия, её причины и последствия"

подробнее...

Тема 3. "Подростковый возраст – фактор риска для возникновения вредных привычек и зависимостей"

подробнее...

Тэма 1. "Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі."

подробнее...

Тэма 2. "Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці."

подробнее...

Тэма 1. "Аб фактарах рызыкі для здароўя сучаснай моладзі."

подробнее...

Тэма 2. "Аб дапамозе старшакласніку ў выбары будучай прафесіі"

подробнее...